2011. augusztus 19., péntek

KOPRODUKCIÓS TORTA : FÖLDI LENKE-LENGYEL JÓZSEF

Hát nem is tudom hol kezdjem, talán az elején. :)

Még egy hónappal ezelőtt keresett meg telefonon egy pár, hogy legyek segítségükre a menyasszonyi tortájuk elkészítésében. Földi  Lenke volt az aki ajánlott nekik és ő az aki a tortára a virágokat készítette. Cukorvirágok!!!! Megmondom őszintén nagyon távol áll tőlem, az egyetlen akinek a virágait elfogadom és nagyra értékelem  az Lenke. Személyes megbeszélésre invitáltam a fiatalokat, melynek során megbeszéltünk minden részletet, apró édes és sós süteményeket is választottak a torta mellé. (Megjegyzem: frissen sütött még forró köményes, sajtos és mákos pereccel múlattuk az időt a beszélgetés alatt, amely elfogyott a röpke 40 perc alatt ) A mai nap délután nekiláttam a torta készítésének és burkolásának.A torta nyers, marcipán színt kapott, apró fehér glazúr  pöttyözéssel és indamintával díszítettem. A torta egyszerű fazonú , háromszintes .
Ízesítése : Matias-torta, Mozart és Vajkaramella.
Elkészült a torta, de nem érkeztek meg, még a virágok. Rövid hezitálás után felhívtam a menyasszonyt, aki éppen úton volt a virággal felém és hamarosan meg is érkezett. A dobozt kinyitva pillantottam meg Lenke csodás hortenziáit. Azonnal nekiláttam a torta végső befejezésének. A felső szintre egy teljes hortenzia került, az alsóbb szintekre pedig megszentségtelenítve Lenke munkáját, szétvágtam a többi hortenziát és kisebb csokrokat pakoltam. Egy-egy kis virágot, leeső fazonban még a tortára helyeztem. A végeredmény csodaszép lett.Egyszerű, elegáns, kissé arisztokratikus külsejű torta lett a közös munkánk gyümölcse .


Végül engedjetek meg nekem egy személyes megjegyzést: Lenke virágai szinte élnek, nagy élmény volt vele egy koprodukciós torta készítése.S bár nem találkoztunk a készítés során , mégis közös munkánk gyümölcse lett -e torta, mely elmúlt heteim legizgalmasabb eseménye volt. Remélem a jövőben még folytatjuk !



Most jöjjenek a képek a tortáról:










Remélem nektek is tetszik a munkánk . Várom a véleményeket !


18 megjegyzés:

  1. Nagyon szép ,nagyon tetszik,elegáns.

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok!
    Nagyon szép, elegáns és a virágok színe ámulatba ejtő :)Remekmű született két mestermunka találkozásából!

    VálaszTörlés
  3. Én is láttam élőben a virágokat Lenkénél és már nagyon vártam, hogy milyen lesz a tortán...Csodaszép....

    VálaszTörlés
  4. Én azt hiszem, hogy meg sem tudok szólalni. Akinek ilyen tortával kezdődik a házassága, az már csak jó lehet :) Gratulálok, mestermű!

    VálaszTörlés
  5. Pont attól a néhány leeső fazonú virágtól lett annyira szép ez a torta. Izgalmas feladat lehetett koprodukcióban dolgozni!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűséges lett! A torta önmagában is nagyon szép, de a virágoktól teljesen életre kelt. Dinamikus lett a szétszedett virágoktól és nem olyan sablonos. Szuper! :)))

    VálaszTörlés
  7. Kedves alkotók e csodás mestermű lenyűgöző látványa könnyeket csalt szemembe és ezt nem is titkolom . Nagy boldogság látni két ígéretes tehetséget ilyen harmóniában kibontakozni .
    Ezt már csak fokozni lehet .
    Sok -sok közös munkát kívánok a jövőben ,tiszta szívemből. Köszönöm !

    VálaszTörlés
  8. Csodás lett a torta. Ha lenne még egy esküvőm (nem lesz), biztos, hogy valami ilyesmit szeretnék.
    Lenke hortenziáit már az oldalán is megcsodáltam. Gyönyörűek.
    Remekeltetek!:)

    VálaszTörlés
  9. Ez fantasztikusan szép! :) Örülök, hogy Lenke munkája is benne van! Én is nagyra értékelem a virágait és a többi alkotását is! Hihetetlen miket művel... :)
    Kettőtök stílusa ötvözve valami csodás!

    VálaszTörlés
  10. Lenke és jómagam nevében is köszönöm a sok hozzászólást. Öröm volt a torta készítése és öröm a dicséretek fogadása is :)
    Remélhetőleg a közös történetünknek ez még csak a kezdete és korántsem a vége!

    VálaszTörlés
  11. Fantasztikus lett! Nagyon szép! Gratulálok hozzá mindkettőtöknek!

    VálaszTörlés
  12. Ez a torta tényleg különleges!Azok a virágok rajta Józsi szavaival élve: szinte élnek ,ez így is volt,nem túloztál.Gratulálok nektek!

    VálaszTörlés
  13. Kedves Józsi és minden kedves Hozzászóló!

    Ez a csodálatos torta 2011. augusztus 20-án az én esküvőmön lehetett a legszebb és legfinomabb része az ételsornak. Megjelenése még álomszerűvé varázsolta számunkra azt a napot.

    Földi Lenke a valódi virágok formáját hűen követve több árnyalatban pompázó, kék hortenziavirágokat alkotott a kérésünkre cukorból. Megfogni is élmény volt ezeket a sérülékeny virággömböket, amelyek olyan rugalmasan lengedeztek kézbe véve akár az élő hortenziák.
    A kecses és porcelán-törékeny szirmokra a gyöngyházas fényt Józsi varázsolta, ezzel még szebb halvány árnyalatot, és ünnepélyes külsőt kölcsönzött nekik. Ráadásul olyan ízlésesen helyezte el a virágokat a tortán, hogy annak könnyed természetessége magával ragadó.

    A torta három íze (tres sabores) Matias csokoládé, Mozart és Szeder-mák mousse /én így emlékszem :)/ osztatlan sikert arattak. A magas torta könnyedén és szépen volt szelhető, mert a töltet és piskóta nem csak ízében de konzisztenciájában is harmóniában volt.

    Nem feledem, hogy a marcipánbevonat finom ornamentikája milyen szelíd keretet adott a gazdag virágdísznek, amelynek köszönhetően ez a torta különös esztétikai élményt nyújtott.

    Köszönöm, hogy első asszonyi cselekedetemmel ezt a tortát szelhettem a vendégeinknek. Büszkén tehettem.

    Adrienn

    VálaszTörlés
  14. Sziasztok, itt az újdonsült férj beszél. :)

    Eddig mindenki csak a torta kinézetéről értekezett, hát persze, hiszen ti nem kóstoltátok... De én igen! Méghozzá mind a 3 emeletet.
    Gyerekek, ez olyan, de olyan finom volt, hogy a szavak erre egyszerűen kevesek. A csokitorta skála egy új dimenzióját ismertem meg, Mozart is élőben "zenélt", a szedres-mákos mousse pedig a személyes kedvencemmé vált. Mindegyik falat egy külön élmény!
    Bár bírtam volna még többet enni...

    VálaszTörlés
  15. Gratulálok a fiatal házasoknak!Elismerés a torta alkotóinak!Józsitól kérdezném,hogy mennyire szakmai titok a krémek készítése?Volt már olyan poszt,hogy osztottál meg velünk tölteléket,de nagyon nagy örömmel és kíváncsisággal fogadnánk még több finomságot és 'trükköt'!

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm az elismerő szavakat Szazala:)
    A töltelékek mint minden cukrásznak , nagy kincsek, mert attól is egyedi amit készítek, hogy saját , különleges töltést alkalmazok.Ezeket a szakmai recepteket nem szeretném megosztani , mert ezt a blogot sem csak a háziasszonyok és a torta kedvelő emberek olvassák, hanem a konkurens cukrászdák is . Az évek alatt kialakított arculatomat, pedig nagyon féltem, mindenféle irigység nélkül.Sajna egyenlőre nincs sok időm , ezért is nem írok hosszabb, bejegyzéseket, de hamarosan ( már készülgetek rá ) fogok mutatni olyan tortákat és díszítési fortélyokat, amitől majd ketté áll az olvasók füle és imádni fogja mindenki. Kérek egy kis türelmet még és jelentkezni fogok ígérem.Addig is jó nézelődést.

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm a választ!Az jó,hogy nincs időd,(tehát sok a munkád)de azért várakozással lesem a blogodat!:)

    VálaszTörlés