2012. augusztus 12., vasárnap

Gözmozdony torta ....



Láttam sokan szerettétek ezt a tortát így gondoltam szentelek neki pár sort a blogon keresztül is .
A torta egy 20 szeletes szedres-mákos mousse volt amit egy téglalap alakból faragtam ki.
A forma kialakítása után a legfontosabb az élek és a görbületek kialakítása.
Minden ezen áll vagy bukik! A burkolat felvitele sem egyszerű, mert egy kinyújtott marcipánlapot úgy rádolgozni egy ennyire bonyolult formára, hogy abban a lehető legkevesebb hiba legyen...nos volt vele meló nem mondom :)

Aztán a sok kis alkatrész és kiegészítő.
A bronzos alkatrészeket előre elkészítettem és a már bronzra fújt állapotban tettem a tortára.
Gondoskodni kellett a szénről is és igyekeztem mindent a helyére tenni, bár gondolom nem minden tökéletes , de remélem ezt a mozdonyvezető olvasók elnézik :)

A megrendelő régi vendégem, még évekkel ezelőtt én készítettem nekik a tortát és azóta évente többször is megkeresnek a sajátos kis elképzeléseikkel...
Nem volt ez másként most sem, mert nagyon szerették volna, ha a torta a lehető legjobban hasonlít egy igazi gőzmozdonyra.
Remélem azért sikerült a hatást elérnem :)
Én nagyon szerettem ezt a tortát is, csak azt sajnálom, hogy nem volt több időm vele foglalkozni, mert lett volna még pár ötletem feldobni egy picit...




3 megjegyzés:

  1. Nekünk nagyon tetszik minden kis részlete! :)

    VálaszTörlés
  2. Szeretem a karamell munkáidat, a nem karamelles tortáid viszont felüdítenek. Jó, hogy időről időre ilyet is megmutatsz!

    VálaszTörlés