2018. január 21., vasárnap

Tóth Gabi 30. szülinapja ! Avagy a torta története az én szemszögemből...

Néhány héttel ezelőtt Vera megkeresett, hogy a húga szülinapjára egy meglepetésbulit szervez és szeretné, ha erre az alkalomra én készítenék neki egy tortát, ami amolyan Gabis .
Én persze örömmel vállaltam azért is, mert Vera nagyon szimpatikus volt nekem már évek óta és a hangja egy igazi gyémánt! Gabi pedig, mint a magyar Madonna , aki mint egy kaméleon változik évek óta a zenei stílusok között és mindenben egyedit, sajátosat alkot. Hatalmas az az út, melyet ezek a lányok bejártak és fennmaradnak remélem még sokáig a hatalmas tehetségükkel és energiáikkal együtt ...
Nagy kihívásnak tűnt a torta elkészítése és ebben nagyon szerettem volna megfelelni és ezzel hozzájárulni a meglepetéshez...

Verus sok információt adott nekem, amivel megkönnyítette a feladatom, de persze meg is nehezítette, mert ténylegesen egy Gabis tortát szerettem volna elkészíteni, amiben van vagányság, játékos, de mégis kifejezi azt a tehetséget és értéket amit Gabi képvisel !
A választásom így esett a fekete, fehér és arany színekre, ami a torta alapját és dekorációját alkotta .
Ezek a domináns színek méltók Gabihoz és megjelenítik azt az extravaganciát, ami az ünnepelt maga a szememben . A torta dekorációját a magyaros motívumok alkották, melyeket felfestettem kisebb és nagyobb fondant korongokra és egy öntött karamell lap mögé rejtettem, ami nagyítóként emelte ki a mintákat. Rengeteg arany kiegészítést használtam összekötő elemként a motívumokhoz, amik a torta elkészültekor csodás sziluettet mutattak a torta szintjeit átívelve.

Vera szerette volna, ha egy figura is felkerül a tortára, ami Gabit szimbolizálja két kis kedvencével Hugóval és Gizivel  :)  Így alakult, hogy a nagyobb torta mellé egy kisebb is készült, amin a figurákat elhelyeztem . Gabi felsője egy olyan magyaros ruhát imitált, melyet édesanyja hímzett neki és emiatt természetesen közel áll hozzá.  A torta így lett igazán személyre szabott minden részletében.
Ízeit tekintve csokoládé trilógia, áfonyás mascarponés és barackos túró tortákat választottam.

Mikor a torták összeálltak, azt éreztem, hogy még valami hiányzik az összképből, ezért még néhány desszertet is illesztettem melléjük, amiknek a szerepe csak annyi volt, hogy a teret szépen be tudjam rendezni velük és teljes legyen az összkép...

Nagy kihívás volt ez és sok munka van benne, de megérte, mert mikor az ünnepelt meglátta, a reakció elfeledtette a munkaórákat velem. Nagyon hálás vagyok Verának, hogy megkeresett és megbízott bennem, és nem mellesleg azért a rajongásért, elismerésért amit irányomban és a tortákkal kapcsolatban mutatott . Remélem lesz még alkalmam veletek együtt "dolgozni" és kívánok nektek sok erőt, kitartást, nagy sikereket a jövőben ! Maradjatok mindig ilyenek, mert a legszebb bennetek az, hogy önmagatok adjátok őszintén ...

Isten éltessen Gabi !


Lengyel József!



Ez a fotó nagyon szép emlék marad nekem :) Köszönöm !



Itt ismét megtettem azt, amit nem szeretek! Felszeltem a tortát és ezzel tönkretettem a saját munkám ...




             Néhány saját fotó is, hogy a részletek is jobban kivehetőek legyenek a fények miatt :)






6 megjegyzés:

  1. A torta, mint mindig csodálatos! MESTERE vagy a munkádnak! Gratulálok az ünnepeltnek és neked is! A Tóth lányok pedig mindig is a kedvenceim!

    VálaszTörlés
  2. Ezek már valódi műalkotások! Nem tudom még hová lehet fokozni, de csodaszépek, mint mindig.

    VálaszTörlés
  3. Te a munkád MESTERE vagy!Ennyi ragyogó ötletet, és kivitelezést én még soha nem láttam! Csak így tovább!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon köszönöm a kedvességét ! :)

    VálaszTörlés